Flying Yoga


Flying
Yoga (Joga w chustach)

Wszystkie pozycje/asany wykonuje się przy użyciu hamaka/chusty, wykonanej z delikatnych tkanin i zawieszonej pod sufitem.

Chusta ma za zadanie odciążyć stawy ćwiczącego, poczuć specyficzną lekkość ciała i umysłu.


Trenerem, który jako pierwszy wpadł na pomysł organizowania grupowych ćwiczeń jogi w chustach był Christoper Harrison w 2007 roku. Christoper był akrobatą i choreografem, tancerzem z Broadwayu. Trenował nawet byłych zawodników olimpijskich. Aerial joga stała się znana zwłaszcza po Ceremonii Zamknięcia Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2002 roku, kiedy to pokazano choreografię taneczną z elementami aerial jogi na żywo.

 Dlaczego joga w chustach?

– wzmacnia mięśnie głębokie (CORE – brzuch), ramiona i plecy, rzeźbi pośladki wraz z udami,

– poprawia propriocepcję (czucie głębokie koordynację i równowagę oraz kontrolę nad ciałem i wyprowadzaniem świadomego ruchu), 

– poprawia koncentrację, mobilność, stabilność, siłę oraz wytrzymałość,

– pozycje odwrócone umożliwiają bezpieczną i łagodną dekompresję kręgosłupa (w pozycjach odwróconych zmniejszony ucisk na dyski, częściowa regeneracja, rozciągnięcie, wydłużenie dające ulgę w bólach pleców oraz rozluźnienie uciążliwych napięć mięśni i tkanki powięziowej u osób ze skoliozą,

– ucisk materiału na ciało, masuje powięzi,

– pobudza układ trawienny,

– poprawia samopoczucie, przyjemne kołysanie, dryfowanie nawiązuje do beztroskich zabaw w huśtawce.

Chcesz spróbować swoich sił? Zapraszam Cię do Toruńskiej Strefy Siły na latające zajęcia.